Vanwege mijn werk in de weekenden, gaan wij meestal op maandag of dinsdag uit eten. Omdat ik dan vaak in een voor mij onbekende omgeving ben, is het een omslachtige zaak om restaurants te vinden waar mijn partner en ik dan welkom zijn. Waarom is er geen website of app waar ik restaurants op openingsdagen kan selecteren? Ik heb een verre van actuele website gevonden, maar waarom is er geen accurate website die mijn probleem oplost? Hoe lossen anderen dit probleem op? Ik hoop op suggesties.

Ik kom even terug op de hieronder gevoerde discussie over betaling bij een reservering. Ik zal dat nooit doen. Principieel niet. Ik betaal achteraf, als de dienst geleverd is, net zoals bij mijn kapper bijvoorbeeld. Vooraf moeten betalen is een motie van wantrouwen. Als een dienstverlener mij niet vertrouwt, kom ik er ook niet.

In Utrecht is restaurant Kounosuke een bezoek meer dan waard. En bestel dan vooral hun mousserende sake. Ik zie trouwens maar 9 restaurant in Utrecht op de site. En er zijn er zeker nog wel 4 of 5 op hoog niveau (vind ik).

De ultra korte beschrijving van The Church doet geen recht aan dit fantastische restaurant. Super jonge jongens runnen dit restaurant. En van de gasten krijgen ze niets dan complimenten. Van mij ook. Ik kom er graag. Krijgt The Church nog eens een bezoek en komt er dan een uitgebreider verslag?

Ik heb fantastisch gegeten bij Lolo op het Oudekersplein. Het is er gezellig, mooi ingericht en zeer smakelijk. Waarom staat dit restaurant niet op jullie website?

Op basis van jullie beschrijving hebben mijn vrouw en ik gedineerd in restaurant Pouwe. Het was geweldig, zeker de verhouding tussen de prijs en de kwaliteit. We hebben zelden voor zo'n prijs zo lekker gegeten.

Beste Julia, wat vind je er dan van dat restaurant 212 in Amsterdam 200 euro aanbetaling per persoon vraagt? Nee, dit is geen aprilgrap.

Wat maken we er weer een probleem van. Ik begrijp de restaurants die een voorschot vragen helemaal. Ze willen zekerheid en balen van al die mensen die niet komen opdagen.

Ik bel mijn vaste restaurant voor een reservering en hoef dan uiteraard niets vooruit te betalen.

Reactie op een bedrag vooruit moeten betalen bij een reservering.
Ik ben het volkomen met je eens. Enerzijds heb ik er wel begrip voor, omdat er blijkbaar zoveel 'no shows' zijn en daardoor omzet wordt gemist, maar anderzijds wil ik niet (vooruit)betalen voor mensen die laks zijn en niet het fatsoen hebben om bij verhindering dat even aan het restaurant door te geven. Daarbij komt dat de verwerking van mijn vooruitbetaling op de rekening vaak niet expliciet en niet in- en exclusief BTW is aangegeven, waardoor het declareren van mijn zakelijke lunches en diners niet goed gaat. Ik heb zelfs wel eens een reservering niet gemaakt bij een restaurant (De Stroper in Dordrecht) waarbij een voorschot van nota bene 50 euro verplicht was.

Bij mijn laatste reservering moest ik een bedrag vooruit betalen. Ik zie dat als een motie van wantrouwen en ben benieuwd hoe anderen daarover denken.

Ik kende deze site niet, maar vind 'm best wel handig naast de andere bronnen waarop ik de keuze van mijn restaurants bepaal. Ik heb me ook opgegeven voor de nieuwsbrief en ben benieuwd welk nieuws ik daarin geboden krijg.

Ben in restaurant Langoest geweest in Rotterdam. En ik ben helemaal tevreden over wat we gegeten hebben en de bediening was ook op ruim voldoende niveau. Ik bemoei me niet et de sterren, maar voor mij is dit restaurant 8, misschien wel 9 sterren waard.

Ik heb aan de hand van deze site een voor ons nieuw restaurant gekozen en zal na mijn bezoek vertellen hoe het was.