Skip to content

Protocol

1. Algemeen
a. Restaurantsterren is een onderneming die zich toelegt op het toekennen van sterren aan Nederlandse restaurants. De sterren worden toegekend na bezoeken van recensenten van Restaurantsterren. De recensenten van Restaurantsterren zijn onafhankelijke en ervaren restaurant bezoekers. Hoe meer sterren aan een restaurant worden toegekend, des te meer luxe en finesses de bezoekers van het betreffende restaurant mogen verwachten.b. De publiciteit die Restaurantsterren de restaurants biedt waaraan sterren zijn toegekend, heeft tot doel de betreffende restaurants extra gasten te bezorgen. En wel gasten die met grote mate van waarschijnlijkheid tevreden zullen zijn over de door hen bezochte restaurants. c. Restaurantsterren is als handelsnaam ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 18116688. De onderneming is gevestigd te Waalwijk, Erik Herfststraat 1, 5144 ZG. d. Dit Protocol geeft inzicht in de algemene voorwaarden waaronder Restaurantsterren haar diensten aanbiedt en verricht. Evenzo zijn in dit Protocol de rechten en plichten vastgelegd van natuurlijke personen en rechtspersonen (hierna: samenwerkende partijen) die restaurants vertegenwoordigen en gebruik willen maken dan wel gebruik maken van de door Sterrenrestaurants geboden diensten en producten.e. Samenwerkende partijen accepteren dit Protocol volledig en zonder voorbehoud.

2. Samenwerking
a. Restaurantsterren kiest op eigen initiatief de restaurants die op restaurantsterren.nl vermeld worden en de restaurants waaraan sterren toegekend worden.b. Daarnaast kunnen restaurants zich aanmelden voor opname op de website, beoordeling en toekenning van sterren.c. Restaurantsterren is niet verplicht de door restaurants gevraagde diensten te verrichten. Dit houdt onder meer in dat een aanmelding voor opname op de website geen verplichting voor Restaurantsterren inhoudt om het aangemelde restaurant ook daadwerkelijk op de website op te nemen. Ingeval een restaurant is aangemeld voor opname op de website en daarvoor kosten zijn betaald maar Restaurantsterren de diensten die voor opname op de website noodzakelijk zijn, niet wenst te verrichten, zullen de betaalde kosten volledig gerestitueerd worden. d. Samenwerking wordt in eerste instantie aangegaan voor een periode van twaalf maanden. Na deze periode wordt de samenwerking in dezelfde vorm voortgezet, telkens voor een periode van twaalf maanden, behalve wanneer de samenwerking tijdig is opgezegd.e. Een samenwerkende partij kan de samenwerking op elk moment eenvoudig opzeggen door het sturen van een e-mail naar info@restaurantsterren.nl. Als de opzegging minstens dertig dagen voor het einde van de lopende samenwerkingsperiode wordt ontvangen, eindigt de samenwerking per einde van de lopende samenwerkingsperiode. Als de samenwerking wordt opgezegd korter dan dertig dagen voor het einde van de lopende samenwerkingsperiode, loopt de samenwerking nog een jaar door.f. Een opzegging door een samenwerkende partij wordt altijd per e-mail door Restaurantsterren bevestigd.g. Ingeval van een of meer voor Restaurantsterren dwingende redenen kan ook Restaurantsterren de samenwerking schriftelijk opzeggen.h. Ingeval samenwerking tijdens een samenwerkingsperiode (van twaalf maanden) wordt opgezegd, vindt geen restitutie van betaalde kosten plaats.

3. Publiciteit
a. Restaurantsterren biedt samenwerkende partijen de mogelijkheid te kiezen voor publiciteit (onder meer) op de website van Restaurantsterren, in de nieuwsbrieven van Restaurantsterren, in persberichten, met een gevelbord, stickers en tafelkaartjes.b. De aan de diverse uitingen verbonden kosten worden expliciet aan de samenwerkende partijen aangegeven voordat afspraken over te leveren producten en/ of diensten worden gemaakt.c. Ingeval een restaurant sluit, heeft Restaurantsterren het recht de publiciteit voor het betreffende restaurant per sluitingsdatum te beëindigen. Ingeval om deze reden de samenwerking eindigt, zal geen restitutie van betaalde kosten plaatsvinden.d. Ingeval een restaurant een nieuwe eigenaar krijgt of de formule van een restaurant wijzigt, heeft Restaurantsterren het recht de publiciteit voor het betreffende restaurant te beëindigen of aan te passen. Ingeval om deze reden de samenwerking eindigt, zal geen restitutie van betaalde kosten plaatsvinden.

4. Communicatie
a. De contacten tussen Restaurantsterren en de samenwerkende partijen vinden merendeels plaats via e-mail. Om die reden moeten samenwerkende partijen een e-mailadres kenbaar maken waarop zij bereikbaar zijn.b. Als het e-mailadres van een samenwerkende partij verandert, moet dit aan Restaurantsterren doorgegeven worden, bij voorkeur minimaal twee weken voordat de verandering plaatsvindt.c. De gevolgen van een niet (meer) werkend e-mailadres of niet ontvangen e-mails van Restaurantsterren, kunnen Restaurantsterren nooit aangerekend worden.d. Communicatie vindt in de regel plaats in de Nederlandse taal. Samenwerkende partijen dienen dan ook de Nederlandse taal machtig te zijn.

5. Persoonsgegevens.
a. Restaurantsterren houdt een bestand bij met gegevens van met Restaurant samenwerkende partijen.b. De vastgelegde gegevens worden alleen gebruikt door Restaurantsterren. Door Restaurantsterren vastgelegde gegevens worden onder geen beding verkocht, verhuurd of uitgeleend aan derden.c. Ingeval inzage wordt gewenst in de vastgelegde gegevens van het eigen restaurant, kan daartoe een verzoek worden gericht aan info@restaurantsterren.nl. Binnen de wettelijk daarvoor gestelde termijn van vier weken zal aan het verzoek gehoor worden gegeven.

6. Samenwerking met derden.
a. Restaurantsterren werkt samen met derden.b. Als bij nakoming van door Restaurantsterren gemaakte afspraken, gebruik wordt gemaakt van diensten van derden, is Restaurantsterren niet aansprakelijk ingeval de derde partij de afspraken niet nakomt. Wel zal Restaurantsterren zich beijveren eventuele schade te beperken en ingeval er sprake is van schade, ernaar streven om de schade voor de samenwerkende partij op de nalatige derde te verhalen.

7. Overige bepalingen.
a. De bepalingen opgenomen in dit Protocol, kunnen op elk moment zonder nadere aankondiging aangepast worden. Dit zal onder meer en zonder voorbehoud gebeuren wanneer bepalingen van overheidswege daartoe aanleiding geven.b. Deze versie van het Protocol is van kracht met ingang van 30 oktober 2023.c. Dit Protocol is geen volkomen vastlegging van alle aspecten die een rol kunnen spelen bij de relatie tussen Restaurantsterren en de met Restaurantsterren samenwerkende partijen. In de gevallen waarin dit Protocol niet voorziet, is het standpunt van Restaurantsterren doorslaggevend.d. Op dit Protocol is het Nederlandse recht van toepassing.

8. Aanmelding voor abonnement bij restaurantsterren.nl
a. Restaurants melden zich als lid aan, door het insturen van het ingevulde aanmeldingsformulier op https://restaurantsterren.nl/restaurant-aanmelden
b. Na het eerste lidmaatschapsjaar continueert het lidmaatschap zonder opzegging telkens met 1 jaar (12 maanden). De eerste keer wordt het lidmaatschap betaald via iDEAL. Vervolgens wordt het abonnement middels SEPA incasso geincasseerd.

9. Opzegging van het abonnement
a. Opzegging van het lidmaatschap kan op elk moment per e-mail plaatsvinden. (info@restaurantsterren.nl)
b. Ongeacht het moment van opzegging eindigt het lidmaatschap op de laatste dag van het lopende lidmaatschapsjaar behalve wanneer het lidmaatschap korter dan 31 dagen voor het einde van het lidmaatschapsjaar is opgezegd. Dan continueert het lidmaatschap met nog een jaar.

10. Wijziging soort lidmaatschap
a. Als een restaurant haar vermelding wil veranderen in een andere vermelding soort, meldt het lid dat met een e-mail naar info@restaurantsterren.nl
b. Bij wijziging van het lidmaatschap gaat het nieuwe lidmaatschap zo kort mogelijk na ontvangst van de wens de lidmaatschap soort te wijzigen, in.